Czy impreza firmowa może zwiększyć zyski?
Imprezy integracyjne stają się coraz bardziej popularne. Normalnym staje się stałe przeznaczanie budżetu w firmach na imprezy, które mają na celu coś więcej, niż tylko jedzenie, picie i odpoczynek, w formie nagrody za ciężką pracę.
Te imprezy zaczynają mieć nie tylko formę wypoczynku, ale również rozwoju. Rozwoju przyjemnego, przekazanego w ciekawej, rozwijającej formie.
W innych naszych artykułach możecie przeczytać więcej na temat tego, jakie są zalety „team buildingu”, ale tutaj skupimy się na tym, czy wydatek na taki event ma sens, pod kątem ekonomicznym.
Odpowiedź jest prosta – ma i to gigantyczny! A dlaczego?
Przyjrzyjmy się tutaj paru podstawowym faktom.
1. Można to odpisać od podatku!
Tak, dokładnie – jeśli wydarzenie będzie miało na celu integrację i większe zgranie pracowników, to ma to bezpośredni wpływ na zyski i można to uznać (według opinii US w Katowicach) za koszt uzyskanego przychodu.
Tylko tutaj trzeba podkreślić to, o czym mówiliśmy już wcześniej – musi mieć to na celu ROZWÓJ.
2. Budzimy poczucie zaangażowania!
Pracownicy często poświęcają swój czas dodatkowo, angażując się w przypadku napiętych terminów i nagłych sytuacji. Często nawet tego nie zauważamy, ale robią więcej niż muszą – bo również leży im na sercu los firmy.
Dobry menager musi dbać o to, żeby czuli się za to wynagrodzeni.
Żeby wiedzieli, że jeśli oni angażują się w życie i sprawy przedsiębiorstwa, to ono również na to odpowiada, inwestując w nich, dając im zarówno okazję to zjedzenia wspólnie posiłku i luźnych rozmów, ale przede wszystkim, starając się ich rozwinąć, dając im okazję do zabawy, która ma jakiś większy cel.
Lubimy czuć, że ktoś się nami interesuje, że zaangażowanie działa w dwie strony i tak właśnie być powinno. Po dobrze zorganizowanym evencie, pracownik wróci do pracy z dużo większym jeszcze zapałem niż wcześniej. A ten zapał bezpośrednio wpływa na efekty pracy!
3. Pozytywny wizerunek to podstawa!
Lubimy, kiedy ktoś wrzuca na „social media” kolejny post reklamujący jego usługi czy produkt? NIE!
A zdarzyło nam się przychylnie spojrzeć, gdy zobaczyliśmy zdjęcie grupy uśmiechniętych ludzi, w koszulkach z logo firmy, uczących się żonglerki, lub po meczu paintballa, z dopiskiem, że to nagroda za świetny miesięczny wynik, a poza tym rozwija w grupie współpracę i koordynacje obu półkul mózgu?
To zdecydowanie inna sprawa.
Jest to świetny pomysł na promocję i pokazanie „ludzkiego oblicza” – pozostaje tylko działać!
No i nie może to być zdjęcie z restauracji, to musi być coś więcej!
4. Współpraca, Współpraca i jeszcze raz WSPÓŁPRACA!
To jest najważniejszy punkt, ale tak jak zaangażowanie poszczególnych osób wpływa na zyski firmy pozytywnie, podwajając je, tak dobre współdziałanie pomiędzy pracownikami i działami, działa jak podniesienie ich do kwadratu.
To jest najlepszy efekt, który możemy wynieść z dobrze zorganizowanego eventu – bardziej zgrany, spójny i działający razem. Takie ekipy zdobywają świat!
5. Motywacja.
Mamy już zespół zaangażowany i zgrany, że świetnym PR na Facebooku i Instagramie, w dodatku księgowa potwierdziła, że można to wszystko wrzucić w koszty… cudownie!
Jednak, kiedy już znajdziemy świetną firmę eventowa, korzystając z ich doświadczenia zaplanujemy wszystko i zaczniemy się cieszyć z sukcesu, pamiętajmy o wyznaczeniu celu.
Co ma nam ta impreza dać?
I do czego chcemy naszych pracowników zmotywować?
Jaki jest cel, w którym zmierzamy?
Pozwólmy sobie trochę pomarzyć, sprawmy, aby każdy szeregowy pracownik, menager, dyrektor, spojrzeli w jednym kierunku i wiedzieli do czego zmierzają. Określmy podczas tego eventu firmowy cel – to będzie z całą pewnością NAJWIĘKSZY zysk.
Można go nawet potem napisać na ścianie w biurze.
Kiedyś jedna z firm zajmujących się obsługą klienta napisała na ścianie „Każdy dzwoniący do nas klient musi skończyć rozmowę zadowolony”. Niby prosta sprawa, ale połączona z dobrze zaplanowanym działaniem odmieniła opinię tego przedsiębiorstwa, czyniąc go jednym z najprężniej działających w USA.
To jest tylko parę podstawowych przykładów na to, jak dobra impreza firmowa, może spowodować zwiększenie naszych zysków.
Nasze myślenie musimy skierować bardziej w stronę przyszłości – to jest dobra droga, to coś w co warto się zaangażować, bo może odmienić charakter naszego zespołu na lepsze.
To nie koszt, to inwestycja.
Do dzieła!
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.