Jak ważne są dobre zdjęcia?
Dobre zdjęcia, to dobrze zapamiętana impreza? Serio są aż tak ważne?
Odpowiedź wydaje się oczywista – są ważne i tyle!
Przecież każdy z nas stara się mieć teraz jak najlepszy aparat w telefonie, a na wesele zaprosić profesjonalnego fotografa.
No właśnie… a co z tymi zdjęciami, które telefonem zrobimy?
Oglądamy je kiedyś?
A czy tylko wesele jest ważnym momentem w życiu?
W tym artykule opowiemy sobie o różnych okazjach, kiedy zdjęcia są ważne, o ciekawostkach na temat ich historii i przede wszystkim o tym, co warto zrobić, żeby zdjęcia były maksymalnie dobrze wykorzystaną pamiątką, z ważnych dla nas i dla naszych biznesów chwil.
Dlaczego zdjęcia są tak dla nas wyjątkowe?
Obecnie każdy może je robić, zajmuje to często sekundę. Dlatego też zapewne mniej je doceniamy.
Czy wiesz, że naświetlanie pierwszych zdjęć trwało nawet parę godzin?
Dokładnie w 1826 roku inżynier francuski, Nicephore Niepce, w słoneczny dzień, na świeżym powietrzu robił to aż przez 8 godzin! A nadal nie było to gotowe dzieło. Wyobrażasz sobie takie poświęcenie, dla uchwycenia jednej chwili?
To pokazuje właśnie wartość fotografii.
Pozwala ona uchwycić, na zawsze, momenty radości i wzruszenia, daje nam możliwość powracania do nich przez długie lata.
Najbardziej to docenimy, kiedy się dowiemy, że najstarsza zachowana fotografia naświetlana była przez 30 minut i pochodzi z 1835 roku.
Dziś w 2019 roku możemy zrobić w sekundę serię dużo lepszych zdjęć – warto to mieć na uwadze!
Bo fotografia jest wyjątkowa i trzeba dbać o jej jakość i o dobre wykorzystanie jej potencjału.
Jaka jest rola zdjęć w biznesie?
Ponad 65% ludzi jest wzrokowcami – to logiczne, że to jeden z najważniejszych elementów każdej reklamy, strony internetowej, czy ogłoszenia – po prostu dobre zdjęcie przybliża nas do zdecydowania się na kupno produktu, a wysokiej jakości zdjęcia z firmowego eventu, wykonane w dobrym momencie i odpowiednim osobom, pozwalają na długotrwałe wykorzystywanie ich nie tylko do przyjemnego wspominania, ale również w kampanii pozytywnego PR i w prowadzeniu mediów społecznościowych.
Dla ludzi bardzo liczy się obecnie ludzkie oblicze firmy, to żeby zobaczyć, jak to działa tam „pod spodem” a dobrze sfotografowany proces produkcji naszych wyrobów, czy „backstage” działania przedsiębiorstwa, który będzie opublikowany w social media w atmosferze „uchylenia rąbka tajemnicy” znacznie zwiększa zaufanie do firmy i zainteresowanie jej działalnością.
W dodatku, badania pokazują, że w Internecie, klikamy 47% procent chętniej w treści, gdzie dominują dobre zdjęcia, nad tekstem – czyli liczy się dla nas bardzo efekt wizualny, czasem nawet kosztem treści! W obliczu tych faktów, trzeba być świadomym, jak ważnym aspektem w biznesie, jest wykonanie dobrych fotografii.
Poza tym… zrozumienie przekazu obrazu zajmuje nam parę sekund, a przeczytanie tekstu, to co najmniej kilkukrotnie dłuższy czas – logika mówi sama za siebie.
A dlaczego warto zatrudnić profesjonalnego fotografa, na event firmowy?
Bo nawet najwspanialsza impreza, wymaga fachowca, który pokaże jej urok i klimat w odpowiedni sposób. To pozornie proste sprawy, zaczynające się od technicznych aspektów, jak jakość i brak wszechobecnych „czerwonych oczu” na zdjęciach, aż po talent fotografowania w dobrych momentach, oddających rzeczywistość wydarzenia.
Np. sfotografowanie prelegenta, podczas wystąpienia w korzystnej pozycji, podczas gdy większość czasu ma otwarte usta – wydaje się łatwe i mało istotne, ale gdy przyjdzie do projektowania plakatu na kolejne edycje, docenimy, że fotograf wykonał zdjęcie, w chwili, gdy nasz konferansjer właśnie się uśmiechał. Ważne, żeby fotograf to była osoba, która nie będzie nam ustawiała, reżyserowała sytuacji, tylko naturalnie wydobywała ich potencjał. Przy której ludzie będą się czuli swobodnie.
To co otrzymamy od profesjonalisty, zdecydowanie pozwoli nam poczuć różnicę, pomiędzy materiałem wykonanym przez jednego z pracowników, który będzie zdjęcia „cykał” przy okazji.
To różnica, która stanowi pewien potencjał i inwestycję do wykorzystania w przyszłości, w formie materiałów do promocji.
Podsumowując…
Każde zdjęcie, zarówno produktu, jak i siedziby naszej firmy, oraz te, które znajdzie się na naszym fanpage, w relacji z 8 rocznicy powstania… każde powinno być wykonane maksymalnie profesjonalnie, najlepiej przez fachowca.
I przede wszystkim, powinno być wyselekcjonowane i wykorzystane – nie ma sensu zatrudniać fotografa, jeśli te zdjęcia zagubią się gdzieś na „pendrive”.
One są właśnie po to, żeby dla nas pracować i zarabiać! Chwalmy się nimi, udostępniajmy w social media, zmieniajmy często na stronie, pamiętajmy, że ludzie kierują się wzrokiem i atrakcyjny przekaz to podstawa!
Róbmy je często, pokazujmy firmowy wyjazd integracyjny, pokazujmy to jak wygląda miejsce, gdzie pracujemy, kim są nasi pracownicy, jakie wykonują zajęcia, jak wyglądają nasze produkty i praca „od kuchni”.
Klienci to docenią.
Dobre zdjęcia w połączeniu z dobrym storytellingiem, w rękach dobrego specjalisty, będą idealnym narzędziem generującym dobrą opinię, rozgłos, a w konsekwencji nowych, wartościowych klientów.
Pamiętajmy o tym, co jest najprostsze i jednocześnie najważniejsze.
I tylko dobrych ujęć Wam życzymy!
<pstryk>
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.